Տաքսի՞ն է լուծելու գենդերային անհավասարության խնդիրը
Միջազգային լրատվամիջոցները օրերս հաղորդեցին այն մասին, որ Հնդկաստանում բացառապես կանանց սպասարկող «She Taxi» ընկերությունն իր կարճատեւ գործունեության ընթացքում մեծ հաջողություն է գրանցել եւ ընդլայնել է իր աշխարհագրությունը երկրի հարավում: Կանանց կողմից ղեկավարվող, սպասարկվող եւ միայն կանանց համար նախատեսված տաքսի ծառայությունը հաճախ ներկայացվում է որպես Հնդկաստանում գենդերային հավասարություն հաստատելու ուղղությամբ կատարվող կարեւոր քայլ:
«She Taxi»-ն ստեղծվել է Հնդկաստանի կառավարության կողմից 2013 թվականին: Նոյեմբերին Տրիվանդրում քաղաքի փողոցներում հայտնված վարդագույն-սպիտակ գույներով 5 ավտոմեքենաները շատ արագ դարձան հնդկուհիների սիրելի փոխադրամիջոցները եւ կարճ ժամանակ անց մեքենաների թիվը քառապատկվեց: Օրերս «She Taxi»-ի ավտոմեքենաները սկսեցին երթեւեկել նաեւ հարավային Կեռալա քաղաքում: 24 ժամ անդադար անվտանգ եւ ապահով երթեւեկություն կանանց համար. այսպիսի կարգախոս եւ նպատակ է հետապնդում «She Taxi»-ն: Բացի այդ այն որոշակիորեն լուծում է նաեւ կանանց գործազրկության խնդիրը տվյալ քաղաքներում, քանի որ «She Taxi»-ում կարող են աշխատանքի անցնել միայն իգական սեռի ներկայացուցիչները: Կին վարորդները ստանում են գրեթե 350 ԱՄՆ դոլարին համարժեք ռուպի:
Միայն կանանց համար նախատեսված տաքսի ծառայությունն առաջին հայացքից շատ ոգեւորիչ եւ հաջողված գաղափար է թվում, սակայն միաժամանակ այն մտահոգությունների տեղիք է տալիս: Արդյոք Ասիայում գենդերային անհավասարությամբ միայն Պաղեստինին զիջող Հնդկաստանը նման կերպ նպաստում է երկրում իրական գենդերային հավասարության հաստատմանը: Ապահով եւ անվտանգ տաքսի ծառայության մեծ պահանջարկը հուշում է, որ հնդկուհիներն իրենց անվտանգ եւ ապահով չեն զգում տղամարդ տաքսի-վարորդների հետ երթեւեկելիս: Անվտանգ չէ նաեւ հասրակական տրանսպորտը: Դրա ապացույցը անցյալ տարվա հունվարին Դելիի ավտոբուսում տեղի ունեցած 23-ամյա ուսանողուհու խմբակային բռնաբարության դեպքն էր, որ սարսափեցրեց ամբողջ աշխարհը: Ու դա միակ դեպքը չէր, երկիրը պարբերաբար ցնցվում է նման միջադեպերից…
Ինչ վերաբերվում է Հնդկաստանում կանանց կարգավիճակին, ապա 2012 թվականի տվյալներով՝ գենդերային հավասարության ինդեքսում Հնդկաստանը 148 երկրներից 132-րդ հորիզոնականում էր: Նման ցածր ցուցանիշով Հնդկաստանը համարվում է կանանց կյանքի եւ կենսագործունեության համար վատագույն երկրներից մեկը: Այստեղ բարձր է սեռի հիմքով հղիության ընդհատումների թիվը, որի արդյունքում 1000 տղային բաժին է ընկնում ընդամենը 919 աղջիկ: Տղաներն են համարվում հնդիկ ընտանիքների անունը շարունակողն ու հարստության ժառանգորդը, ուստի հասարակության գերիշխող մեծամասնությունը նախապատվությունը տալիս է տղա երեխաներին: Հնդկուհիներն գենդերային խտրականության եւ բռնությունների են ենթարկվում ինչպես տանը, այնպես էլ փողոցում, աշխատավայրում, ամենուր… Իսկ այն փաստը, որ կանայք Հնդկաստանում առնվազն երկու անգամ ( Ինդիրա Գանդի, Պրատիբհա Պատիլ) ներկայացված են եղել պետության ամենաբարձր պաշտոնում, գուցե ինչ-որ չափով մեղմել է անհավասարությունը, բայց անզոր է գտնվել առօրյա կյանքում գենդերային կարծրատիպերի դեմ պայքարում :
Առավել եւս դժվար թե օգնի այդ հարցում հատուկ կանանց համար ստեղծված տաքսի ծառայությունը, որը եւս մեկ անգամ հնդիկ հասարակության մեջ առանձնացնում է կանանց՝ գուցե լուծելով նրանց անվտանգության հարցը, բայց ի վերջո դարձնելով էլ ավելի մարգինալ:
Արման Ղարիբյան
Կարդացեք թեմայի շուրջ մեր կայքում.
Զանգվածային բողոքները Հնդկաստանում ՝ կանանց նկատմամբ բռնության դեմ
Աղջիկների առևանգումը Հնդկաստանի փողոցներում
Ողջ ճշմարտությունը Դելիում տեղի ունեցած բռնաբարության մասին
Հնդկաստանում 20 տղամարդ փողոցում մի կնոջ են ծեծել / վիդեո
Հնդկաստանի խորհրդարանը խստացրեց բռնաբարության համար պատիժը
Դելիում դատապարտված բռնաբարողների պաշտպանը կարող է զրկվել լիցենզիայից՝ «կնատյացության» պատճառով
Դիտումների քանակը` 3855